Sıkça Sorulan Sorular

Mecburi bir durum olmadıkça kendisini vekil ile temsil ettiren kişilerin duruşmalara girmesi gerekmemektedir.

Şehir ya da ülke dışında olan, pandemi sebebiyle yüz yüze görüşme yapmayı tercih etmeyen kişilere online danışmanlık hizmeti verilmektedir. Online hukuki danışmanlık hizmeti istendiğinde görüşmenin gün ve saati belirlenerek görüntülü, yazılı ya da sesli hukuki danışmanlık hizmeti verilmektedir.

Türkiye’de yaşayan kişiler noterlikler, yurt dışında yaşayan kişiler ise konsolosluklar aracılığıyla vekaletname çıkarabilmektedir. Avukatlar istisnai ve ivedi haller haricinde vekaletname olmadan işlem yapamamaktadır. Avukat sizinle gerekli görüşmeleri yaptıktan sonra vekaletname bilgilerini verecek ve sizi en yakın notere yönlendirecektir.

Davaların ne kadar sürede sonuçlanacağı davanızın türü ile doğrudan ilgilidir. Davanızın Aile, Ceza, İdare, İş, Tüketici, Vergi ve diğer mahkemelerden birinde görülmesi dava süresini değiştirecektir. Aynı zamanda davanızın hangi aşamada olduğu da süreyi etkilemektedir. Bu sebeple davanızın bitiş süresi; mahkemelerin iş yoğunluğuna, davanızın türüne , davanızın görüleceği ildeki duruşma sıklığına, başka yerlerden getirilecek delillerin toplanma sürelerine bağlı olarak değişecektir.

Avukatın müvekkille görüşmelerinin tamamı gizlilik altındadır. Hukuki danışmanlık hizmeti sonunda dava açılmasa yani vekaletname çıkarılmasa dahi danışmanlık hizmeti de tamamen gizlilik içerisindedir. Kişi bu sebeple hukuki görüşmelerde kişi gizli kalacağını bilerek danışmanlık almak istediği konuyu tüm ayrıntıları ile anlatmalıdır. Avukatın bu husustaki sorumlulukları saklıdır.